Șeful sustenabilității H&M laudă soluția de trasabilitate a VeChain

Într-un interviu acordat Forbes, Anna Gedda, șefa pentru sustenabilitate pentru H&M Group a prezentat viziunea pentru grupul H&M și a dezvăluit mai multe detalii despre rolul pe care VeChain îl va juca în crearea „modei post-pandemice”. Gedda a subliniat cât de repede au trebuit să se adapteze pentru a depăși criza și cât de importantă este tehnologia blockchain.

Potrivit Gedda, grupul H&M s-a confruntat cu o problemă globală atunci când 80% din cele 5.000 de magazine au fost închise. Acest lucru a dus la o reducere de 50% a vânzărilor, conform raportului al doilea trimestru al companiei. Prin urmare, problema cu care s-a confruntat H&M a fost complexă și a afectat sănătatea angajaților săi, profiturile companiei și lanțul de aprovizionare:

Din cauza scăderii cererii, a trebuit să ne dăm seama rapid cum să atenuăm aceste efecte lucrând cu furnizorii noștri, pentru a ne asigura că aceștia sunt capabili să îndeplinească comenzile și să fie plătiți, în timp ce ne reducem pierderile acolo unde este posibil. Impactul crizei a fost simțit într-adevăr în întreaga companie. Din fericire, vedem lucrurile care se îmbunătățesc încet, pe măsură ce magazinele se redeschid și mai mulți oameni revin la un fel de normalitate nouă.

Rolul VeChain într-o industrie a modei durabile
Gedda a subliniat că lumea după pandemie va fi diferită. Cifrele menționate mai sus arată că toți actorii din industrie au fost afectați. În acest sens, „faza digitală” a industriei a fost și va continua să se accelereze. Cu privire la schimbările prin care va trece industria, Gedda a adăugat:

(…) se vorbește mult despre sustenabilitatea mediului, precum și despre eforturile de redresare economică, inclusiv crearea de locuri de muncă. Putem vedea că trebuie într-adevăr să trecem la un model de afaceri mai rezistent și diversificat – un model de afaceri mult mai circular decât ceea ce avem astăzi.

Viziunea Grupului H&M este o industrie a modei cu produse durabile care sunt „accesibile pentru mulți”. În plus, H&M își dorește să fie o sursă de locuri de muncă și venituri. În acest sens, compania va colabora cu VeChain pentru a-și crește transparența. În acest scop, aceștia vor oferi utilizatorilor acces la informații care le indică când, unde și cum a fost fabricat un produs. În acest fel, consumatorii vor putea verifica dacă lanțul de aprovizionare este ecologic.

Gedda s-a referit la proiectul pe care H&M și VeChain l-au lansat la începutul anului 2020. Prin intermediul etichetelor My Story ™, dezvoltate și cu partenerul DNV GL, utilizatorii au putut verifica autenticitatea puloverelor COS și a verifica dacă acestea erau fabricate din materiale durabile.

Cu informații transparente despre cum, unde și de către cine a fost realizat un produs, clienții sunt împuterniciți să ia decizii în cunoștință de cauză, asigurându-se că tot ceea ce cumpără este proiectat, fabricat și manipulat cu responsabilitate pentru oameni și mediu […]